Ivar i Paris



Hejsan  :D

Äntligen har jag hittat, en wifi zon så att jag kunde koppla upp mig:P 
Just nu är jag  i Paris, vilket kan förklara min inaktivitet. Paris är verklign en fantastisk stad! med sköna människor. Har under dagarna umgåts med mina franska kompisar, som jag träffade i sommras i Segovia. Vi har druckit kaffe, hoppat till hög musik och tittat på intresanta bygnader såsom Paris största strippklubb och var man gör cocacola :)

Det enda som är lite dåligt, är språket. Ingen över 22 kan prata flytande engelska om dom ens kan säga några ord, och dom yngre får man vara glad om man kan förstå deras grötiga dialekt. Missförstånd uppstår lätt! förut idag tillexempel när jag satt och väntade på min kompis Eduardo på en restaurang, kom en groteskt voluminiös(grymt fet) herre fram till mig och sa: Excusez-moi, pourrais-je avoir passé, jag tänkte WTF!??. Men eftersom jag inte ville verka oprofesionell svarade jag artigt... ähhm no märcii, men han gick inte därifrån utan envisades fortsatte: Mais s'il vous plaît, vous êtes réellement dans l'urgence... Jag började känna mig lite rädd så jag sa.. Uhm I dont speak your language there is a busstation and a information desk over there. PYTON!! som betyder FAN, utropade han, helt röd i ansiktet och gick från mig.. Sedan när Eduardo kom, förklarade jag missödet för han, han pekade bakom mig, och det visade sig att jag satt och blockerade ingången till toaletten!? Så det var därför han lät så stressad.
haha så det kan gå xD
Ska ta sjukt mycket bilder ikväll som ni får se då ;)

au revoir// Ivar 

Kommentarer
Postat av: Felicia N

Hej snygging.

saknar att kunna chatta med dig på msn

så bra att du kommer hem snart

Love you

du finns altid i mitt hjärta

2009-10-27 @ 16:30:48
Postat av: malin

fin blogg du har ! :)

2009-10-27 @ 20:32:56
URL: http://malllinn.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Har din onsdag varit bra?:)

2009-10-28 @ 23:07:22
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0